Geen producten (0)

Gastenboek

Beste gast,
Uw ervaring is belangrijk om te delen met al onze klanten. Scroll iets verder naar beneden op deze pagina zodat u uw bevindingen kunt plaatsen. 
Hartelijk dank voor de moeite!

32 Reacties

Hans
12 juni 2018
1
Beste Ingmar, hartelijk dank voor de perfecte slijping en de snelle service. Ik had er een ritje naar jouw slijperij voor over omdat ik wat vragen had en was verbaasd te horen dat ik de messen een ruim uurtje later al kon ophalen. In de tussentijd even naar het leuke dorp Schagen geweest. Ik zal je dan ook bij iedereen om meerdere redenen aanbevelen. Tot een volgende keer. Groet, Hans uit Haarlem.
Rob en Ineke
28 januari 2018
2
Hartelijk dank voor het slijpen van de beitel van onze blokschaaf en een vellentangetje. Zoals we van jou gewend zijn, zag het er keurig en vlijmscherp uit. Dank daarvoor, nu kunnen we dit weer met plezier gebruiken.
Martin Hogendorp
31 december 2017
3
REACTIE / REVIEW PER MAIL: Heb via de Schieman in Den Helder bij jullie mes laten slijpen. Ik heb nog nimmer op zo'n prettige manier rollade gesneden met de kerst. Werkelijk fantastisch, letterlijk messcherp. Bedankt voor dit vakwerk, ben d'r erg blij mee. Sportieve groeten & succes in 2018, Martin Hogendorp.....
Peter van Zandvliet
21 november 2017
4
Wat een geweldige service! Zaterdag verzonden naar Schneider en vandaag, dinsdag onze messen fantastisch geslepen retour, incl. een setje pleisters voor "ongelukjes". Enorm bedankt! Groet, Peter van Zandvliet Kaatsheuvel.
admin
04 december 2016
5
REACTIE / REVIEW PER MAIL: Beste Ingmar Schneider, Vandaag hebben wij de messen weer terug ontvangen. Ze zijn weer super scherp! Bedankt voor de goede service. En vooral jullie vakmanschap! Met vriendelijke groet, Piet
Marleen
17 augustus 2016
6
REACTIE / REVIEW PER MAIL: Hallo ingmar, ik moet even zeggen dat we heel blij zijn met ons nieuwe brood/bakkers mes! Wat een heerlijk mes, hadden we natuurlijk echt eerder moeten doen. Ook de tafelmessen zijn top! Nogmaals bedankt. Gr marleen kneppers
Herman en Heleen
25 april 2016
7
Beste Ingmar, Onze messen zien er weer als nieuw uit, scherp en zeer vakkundig geslepen. Wat fijn dat we jou en je bedrijf op het spoor zijn gekomen. We zullen het aan iedereen die we kennen doorgeven. Hartelijke groet, Herman en Heleen uit Enschede
Karin
07 april 2016
8
REACTIE / REVIEW PER MAIL: Beste Ingmar. Nog bedankt voor het herstellen van het broodmes van de slijpschade van Ranke en Sinnige te Schagen. Het broodmes is vlijmscherp, is beter dan nieuw en ziet er prachtig uit. Het is een genot om daarmee mijn zelfgebakken brood te snijden. En dat je daar geen kosten voor in rekening wilde brengen. Je doet je titel (Meesterslijper) eer aan! Al mijn messen zal ik alleen door jou laten slijpen. De producten van Wusthof die ik bij je heb besteld zagen er prima uit (aanzetstaal, Chinees hakmes, 2x magneetstrip) en ook nog eens met korting gekregen. Ze werken prima en je ziet dat het kwaliteit is. Wij zullen je bij iedereen aanraden in verband met je deskundigheid, vakmanschap en service. Als ik weer op zoek ben naar keukengerei of slijpwerkzaamheden komen wij naar jou. Bedankt van een zeer tevreden klant. Karin.
Kees Boots
30 oktober 2015
9
Ik had eerst geprobeerd om mijn broodmes zelf te vijlen, het werd wel scherp maar snee voor geen meter. Toen heb ik hem ingeleverd bij de kookwinkel in Heerhugowaard ( middenwaard ) een inleverpunt vanwaar de Slijperij.nl de messen ophaalt in de hoop dat ze hem weer als nieuw kon slijpen. Vandaag opgehaald en echt hij is weer als nieuw vlijmscherp mooi gepolijst prachtig ik geniet er gewoon van zo mooi hij is geslepen. Mijn complimenten meneer Schneider en bedankt.
m vd hooft
26 oktober 2015
10
REACTIE / REVIEW PER MAIL: Beste lezer, Deze mail is als compliment bedoeld. Een paar weken terug bracht ik mijn mes bij de vestiging in Hoofddorp. Toen ik hem af wilde halen bleek het mes niet in het filiaal te zijn. Een paar dagen later werd ik gebeld door slijperij.nl. Door een fout was het mes heen en weer gestuurd en weer bij de slijperij terecht gekomen. Erg vervelend vond de slijperij. Ze hebben mijn mes naar mij opgestuurd met daarbij een leuke attentie. Dit soort klantgerichtheid stemt vrolijk en is een compliment waard Vriendelijke groet, Marja van der Hooft
de Bruine
29 januari 2015
11
REACTIE / REVIEW PER MAIL: Mijnheer schneider, Graag willen wij u hartelijk bedanken voor het slijpwerk en de snelheid van ontvangst. Het was dinsdag om 18.00uur al in huis. We moeten wel voorzichtig snijden, de messen zijn erg scherp. Dat was ook de bedoeling. Graag zullen we uw bedrijf promoten in onze omgeving. Met vriendelijke groeten, Anton de bruine
Joke Dekker
30 november 2014
12
Hallo Ingmar, Wat een mooie messen hebben we bij je gekocht en prachtig gegraveerd!!!! Bedankt, Hen en Joke
P. Dassen
20 november 2014
13
REACTIE / REVIEW PER MAIL: Geachte Hr Schneider, Dank voor de snelle service en het vertrouwen. Ik heb direct na ontvangst de betaling voldaan. Mijn messen heb ik een jaar of twee geleden door u laten slijpen en waren tot op een paar maanden geleden uitstekend. Tot een onbehouwen boer er kort geleden mee gewerkt had. Nu kan ik weer een paar jaar voort. (mits mijn collega’s er af blijven ;-) ) Met vriendelijke groet, Paul Dassen.
Claudia
27 juni 2014
14
Mijn man gebruikt in verband met zijn spierziekte aangepast bestek. Dankzij een nieuwe, scherpe kartel in het tafelmes gaat het snijden nu nog makkelijker! Dank je wel, Ingmar, voor deze deskundige aanpassing en je vriendelijke en snelle service!
Arie Maaskant
08 maart 2014
15
Eén van mijn twee keukenmessen laten slijpen. Ik heb nog nooit zo'n scherp mes gehad. Hij was nog scherper dan toen ik hem kocht (bij Faust in 1975). Toen mijn tweede keukenmes waarvan het heft los zat, dat was ook weer super geslepen en het heft was netjes vastgezet en afgewerkt zonder extra kosten! Een prima service !
Jeroen
01 maart 2014
16
REACTIE / REVIEW PER MAIL: Goedemiddag, Ik heb mijn Wüsthof messen al enige tijd met volle tevredenheid in gebruik! Wellicht een beetje laat, maar ik wilde u nog even laten weten dat ik het zéér attent van u vindt dat u bij de laatste bestelling een briefje en een gratis keukenmesje heeft toegevoegd! Perfecte service dus! Mocht ik in de toekomst nog zaken nodig hebben, dan kom ik zeker bij u terug! Vriendelijke groet, Jeroen
Dick van Bruchem
09 januari 2014
17
Na een val op de plavuizen was bijna 1cm punt afgebroken van ons Zwilling Friodur Professional S vleesmes. Via Kookwinkel de Huismuis - Alkmaar dit mes laten slijpen bij Schneider en binnen enkele dagen met een perfekte punt weer vlijmscherp terug. Topvakmanschap waar we graag met onze goede messen terugkomen! Bedankt! Dick van Bruchem uit Limmen
Alexander
12 november 2013
18
mijn oude Victorinox zakmes had ik zelf 'geslepen', scheef en onregelmatig. Dat komt niet meer goed dacht ik. Via Google kwam ik bij Schneider terecht. Zaterdag verstuurd, dinsdag reeds terug in de brievenbus. En dan het resultaat: mijn zakmes is perfect geslepen, scherp en het oogt als nieuw ! Hartelijk dank voor deze snelle en vooral goede service !
sjef beugelsdijk
29 augustus 2013
19
wat een verschil, SCHERPE messen.super scherp en supersnelle service.vrijdagmiddag gebracht, dinsdag terug met de post.en het leukste; een scherpe prijs. groet sjef
Rob Uitdenhage
23 december 2012
20
Scharen slijpen is een vak apart. Er zijn weinig slijperijen die in staat zijn een schaar op correcte wijze te slijpen. Ik ben nog wat gave custom koksmessen tegen gekomen op http://www.koksmes.net/
Erik Verouden
02 november 2012
21
Ik heb 6 messen laten slijpen,ik had ze binnen 2 dagen weer retour,en ze zijn perfect geslepen ik kan me er mee scheren zo scherp zijn ze geworden. top service,en niet duur. gr Erik
Martin
15 september 2012
22
REACTIE / REVIEW PER MAIL: Vandaag heb ik via Potten&Pannen mijn geslepen koksmes teruggekregen. Naast het feit dat hij weer erg scherp is, ben ik zeer aangenaam verrast door het nieuwe heft (de klinknagels van het oude heft waren erg ver weggevreten). Wat een service, erg bedankt! Zo gaat hij zeker weer een lange tijd mee. Vriendelijke groet, Martin Schapendonk
Rob en Ineke
30 juli 2012
23
REACTIE / REVIEW PER MAIL: Hallo Ingmar, Een uurtje geleden kwam het pakket binnen. Dus heb ik alles, nieuwsgierig als ik was, uitgepakt. Tot mijn verbazing heb je er wat olie voor de scharen en een keukenmesje bij gedaan. Wat lief. Hartelijk dank voor je snelle en goede service. Ik ben er dolblij mee, want bij wat proef-snijden bleek dat het mij veel minder kracht kost. En dat is heel belangrijk als je weinig kracht hebt in je armen. Ik kan maar een ding zeggen: "hadden we dat maar eerder
Ynnit de Jong-Tabernal
03 juli 2012
24
In het weekend besteld en dinsdag al (geslepen!) in huis. En ook een koolmes heeft U op voorraad, maar ja je komt uit de kop van NH of niet...... Mijn man kan weer blij kool etc snijden en ik kan (nog beter) vis gaan fileren. En kort geleden binnen 4 dgn weer een serie messen scherp terug in huis. Ik sluit me aan bij de anderen, een meer dan uitstekend adres voor al het "messenwerk" in de keuken. Vriendelijke groet Ynnit de Jong-Tabernal
Ralf
13 juni 2012
25
Vrijdags mijn 3 messen verstuurd en dinsdag weer terug. Wat een snelle en goede service! Ik ga vaker van uw service gebruik maken.
ineke
29 maart 2012
26
Heb net mijn 2 stofscharen opgehaald, Prima, heerlijk ze knippen weer geweldig. Ik heb heel lang moeten zoeken naar iemand die mijn scharen goed kan slijpen, eindelijk.... bedankt.
Dickie
26 februari 2012
27
REACTIE / REVIEW PER MAIL: Laatst zes messen laten slijpen door u, wat een verschil, als een mes door de boter.U heeft ook mijn 2 stokoude Sabatiers gerepareerd, waarvoor heel hartelijk dank! Ik ben erg aan ze gehecht. We houden even de pleisters bij de hand, maar snijden is weer een genot. Het blijft toch raar dat mensen honderden euro's uitgeven aan messen, en ze dan nooit goed en professioneel laten slijpen voor een paar euro. Terwijl je daar dan weer zeker1 a 2 jaar heel veel plezier van he
Edmée
04 januari 2012
28
Beste Ingmar, Na een kort telefoontje heb ik midden december voor het eerst een mes besteld in de webshop. Het mes was op voorraad, is dezelfde dag nog verstuurd en de volgende dag bezorgd! SUPER! Mijn moeder helemaal in haar nopjes met haar prachtige Lignum 3 HRC 60 mes van Herder. Bedankt en groet, Edmée uit Dreieichenhain (Duitsland)
Els 't Jong
30 november 2011
29
Ik wil jullie heel erg bedanken voor het slijpen van mijn Sabatier mes (via Cook en Co Groningen), na 20 jaar is het eindelijk scherp!
Roy
14 september 2011
30
REACTIE / REVIEW PER MAIL: Ingmar, Geweldig werk geleverd ! Ik heb vandaag mijn mes ontvangen. Ik heb hem gemist want ik gebruikte hem elke dag. dus 1 week zonder is al te veel. Ben dus geweldig blij met jou vakmanschap. Bedankt ! Roy
Maarten
30 augustus 2011
31
REACTIE / REVIEW PER MAIL: Dag Ingmar, de messen zijn weer als vanouds! Heel veel dank en tot de volgende keer. Groetjes, Maarten.
Joerie
01 augustus 2011
32
Wat een verschil, heerlijk scherpe messen, bedankt! We gaan je naam doorgeven aan iedereen met een bot mes in de keukenla. Groet, Jörn & Monique uit Heerhugowaard

Reageer

Annuleren
 
Gisteren mijn messenmagneet besteld, vandaag ontvangen.
 
Heel hartelijk dank voor de snelle en keurige levering van mijn bestelde
product. 
Hij hangt al, en ik ben er erg blij mee.
 
M.v.g. Hermien Roet
 

Ik kan iedere kijker slijperij.nl van harte aanbevelen, Ik heb voor de 65 e verjaardag van mijn moeder een Wusthof Dreizack silverpoint messenset
samengesteld, met daarbij een opbergfoudraal, op maandag besteld , en gebeld of deze voor zondag(de verjaardag ) binnen zou zijn. de vriendelijke Dame aan de telefoon gaf me aan dat ze in de auto zat maar met 5 minuten terug zou bellen, en jawel na 5 minuten werd ik door een vriendelijke man te woord gestaan, en vroeg hem of ik er zeker van kon zijn dat ik de messenset voor zondag zou hebben, hij vertelde mij dat dit zeker het geval zou zijn, en of hij de set in moest pakken in kado papier. Ik gaf aan dat ik dat erg op prijs zou stellen , op donderdag arriveerde het pakket in goede orde, en we hebben op zondag een mooi feest gehad met daarbij een mooi kado. mede dankzij Slijperij .nl onze dank hiervoor.
vriendelijke groeten, Fam Heijgemer uit Zutphen
 

Hoi Ingmar,
Ik heb onlangs een messenset bij je besteld. Na eerst telefonisch contact te hebben gehad heb je mij goed advies gegeven.
Ik heb op jouw aanraden een mooie set aangeschaft en moet zeggen.... Ik geniet elke dag weer van mijn messen, wat een heerlijkheid om een goede set te
hebben. Je advies en rustige uitleg was erg prettig en kundig.
Je service met bestellen en versturen was ook top ! Ik heb je al aanbevolen bij kennissen en vrienden !
Bedankt Roy van Bijsterveld ( Den Haag )
 

Beste mijnheer Schneider,
 
Ik wil u nog bedanken voor de snelle afhandeling van de bestelling.
Het pakket is keurig op tijd afgeleverd, waarvoor mijn hartelijke dank.
 
m.vr.gr.
Marcel Don
 

Beste Ingmar Schneider,
We hebben de hondentrimschaar ontvangen, en zijn er heel tevreden mee.
Hartelijk dank hiervoor, en voor de informatie over het gebruik en onderhoud.
Met vriendelijke groeten,
Lelia Oosterhuis
 

 
Geachte mijnheer Schneider,
Het mesje is gearriveerd.
Ik heb het al gebruikt om spullen voor een rijsttafel te snijden--en dat is heel wat, zoals U zich zal kunnen voorstellen. Fantastisch!
En de lengte is ideaal. Ik bof, vind ik.
Veel dank voor uw zorg, met vriendelijke groeten,
Carla Wils
 

 
Beste Ingmar,
heb mijn slijpstaal ontvangen en ben er erg content mee.
Nogmaals bedankt, M. Raaijman
 

 
Geachte heer Schneider
Vanmiddag het door mij bestelde om 13.00 uur ontvangen.
Mijn hartelijke dank voor de door U en de firma Wüsthof zeer snel afgehandelde bestelling.
met vriendelijke groeten,
M.Bosch

Beste Ingmar,
Nadat je al mijn vragen geduldig per email had beantwoord, heb ik een Wüsthof koksmes en een messenblok bij je gekocht. De betaling en levering verliepen prima. Mijn andere Wüsthof messen heb ik naar een inleveradres in Utrecht gebracht. Hoewel ik momenteel in Duitsland woon en mijn messen een paar weken heb moeten missen, kon ik ze weer ophalen tijdens één van onze regelmatige tripjes naar Nederland. Ik ben zo blij dat ik ze door jou heb laten slijpen, je beheerst je vak. Ze zijn weer super scherp (scherper dan ooit) en het is een heerlijk om weer met scherpe messen te snijden! Onzettend bedankt, voor de volgende slijpbeurt komen mijn messen graag weer naar je toe.
Vriendelijke groet, Edmée de Vries (Dreieichenhain, Duitsland)

Beste Ingmar Schneider,
 
Vandaag hebben wij de dinsdag opgestuurde messen reeds van u terugontvangen.
Wat een snelle service. En scherp zijn ze.
Wij zijn erg blij dat we weer met scherpe messen kunnen snijden.
 
Nogmaals hartelijk dank voor de snelle service en voor de bijgevoegde attentie.
Wij zullen een en ander doorvertellen aan vrienden en kennissen.
 
Met vriendelijke groet,
 
Huub Verhoeven
Tilburg

Ik ben wederom sprakeloos over jullie goede service. Verder was een klant van mij geheel overrompeld over de scherpte van zijn Leatherman zakmes. Hij had nooit geweten dat een mes zo scherp geslepen kon worden. Graag tot de volgende bestelling of slijpwerk. gr. Michel

Hallo Ingmar .
Wat een fantastisch werk heb je verricht op de schalen van mijn ruim 35 jaar oude koksmessen. Liggen weer goed in de hand en zijn weer vlijmscherp. Zal je zeker aanbevelen bij mijn collega's.
H.Schuurman IJsselstein(ut)

Geachte heer Schneider, beste Ingmar,
 
Heb vandaag het broodmes opgehaald: vakwerk, bedankt.
 
Groet
 
Ben Zonneveld

Mijn 4 kleine schaartjes zijn geslepen en het is echt perfect gedaan. Tot in het puntje te gebruiken.
Ben uitermate tevreden en heb jullie bij mijn favorieten gezet. Tot een volgend schaartje. Zal zeker jullie slijperij aanbevelen.

Jeetje, Ingemar, Niet alleen snel ontvangen, maar het mes is zo scherp, dat als ik het laat rusten op het vlees het er van zelf doorheen zakt! Ons koksmes is drie jaar oud en wordt elke dag gebruikt. Inmiddels zat er een lelijke buts in, die na bezoek aan jou, helemaal verdwenen is! Geweldig, mijn dank daarvoor.
Groet Berbe van Vuuren

Hallo Ingmar,
Gisteravond werd het messenset bezorgd dat ik had besteld.
Uiteraard meteen een tomaat erbij genomen.
Goeie genade!  Wat zijn die messen scherp! Ik heb echt nog nooit eerder gesneden met een mes dat zó scherp is. Ook door zo’n harde gedroogde salami snijd je alsof het niets is.
Ben erg benieuwd naar mijn ‘oude’ messen die je hebt geslepen.
Vriendelijke groet,
Joost van Lingen

Heer Schneider,
alle spullen zijn in goede orde aangekomen.
Bij deze mijn dank voor zowel de kwaliteit van het slijpen als de snelle en uitstekende service!
Als er weer wat te slijpen is, kom ik zeker terug!
Vriendelijke groeten
Ynnit de Jong

Hallo Ingmar,
Alle messen inclusief de reparatie zagen er top uit.
Als slagerszoon / jager / hobbykok weet ik hoe belangrijk goed en scherpe messen zijn.
Mijn dank.
Kort en goed,
Dit is een mailtje van weer een tevreden klant.
Groeten,
W. Jetten

 
Mijnheer Schneider,
Gisteren mijn slijpwerk in goede orde retour ontvangen. Het ziet er erg goed en vooral scherp uit.
Fijn dat dat zo vlot kon worden afgewerkt.
Met vr. gr.
J.H. Koops
 

Vandaag heb ik mijn schaar opgehaald bij 'de verleiding' in Hoorn. Ik ben super tevreden net als de vorige keer met mijn kartelschaar.
groetjes, Marianne

Zwilling Friodur 31071 9'
Door een ongeluk brak meer dan een centimeter van de punt af. Na het mailen van wat schade foto's, kon ik het mes sturen ter slijping en 'renovatie'. De slijpkosten waren feitelijk verwaarloosbaar en het terugslijpen en hermodelleren werd als service gezien. Geweldig!
Hartelijk dank,
Paul J. Zum Vörde Sive Vörding

Werken met een echt goed geslepen scherp mes.
Afgelopen week ontving ik mijn messen terug die door Ingmar Schneider geslepen zijn.
Het snijden van mijn zelf gebakken zuurdesum brood is een genot.
Het broodmes gaat zonder kracht te gebruiken door het brood heen als was het boter.
De snijervaring met het kuiltjesmes is eveneens geweldig.
Moeiteloos kan ik een zachte tomaat in dunne schijven snijden.
Mijn conclusie, wil je met je goede messen optimaal in de keuken werken dan kan ik Slijperij Ingmar Schneider van harte aanbevelen.
Met vr. groet Henk van der Zweep.

Hallo Ingmar,
voor het eerst in jaren heb ik me weer een keer in mijn vingers gesneden met 1 van onze tafelmessen.
En dat gebeurde al bij het uitpakken van onze messenset die jij geslepen had. Ziet er perfect uit, bedankt !
Groeten van je oud-klasgenoot Robert

Hallo Ingmar,
De messen zijn vandaag retour gekomen.
Perfect geregeld. Bedankt voor de service.
Er gaat in het vervolg geen mes meer naar een ander.
Met vriendelijke groet,
Marjolijn Oosenbrugh
 

Beste Ingmar,
de messen zijn vanmiddag aangekomen. Dank voor de snelle service, maar ook voor het prachtige slijpwerk. Vriendelijke groeten,

Arie Wapenaar, fotojournalist

Hallo Ingmar, leuk om te zien dat jij het oude werk de kwaliteit en service van je vader hebt overgenomen.


Ingmar,
Vandaag (dinsdag) de schaar ontvangen.
Het knipt weer als nieuw, eindelijk mijn lievelings schaar in goede conditie.
Bedankt voor de snelle en goede service, zal dit zeker doorgeven aan kennissen die ook iets geslepen moeten hebben.
Mvg,
Margreet van der Meulen

Beste Ingmar Schneider,
We hebben de gekartelde Gero Zilmeta Sarabanda 526 dinermessen en dessertmessen, en de stof- en papierscharen, allemaal even uitgetest, en we zijn heel tevreden. Uw website, e-mail correspondentie, slijpapparatuur, vakkennis, productresultaat, prijs-kwaliteitverhouding en klantvriendelijkheid zullen niet snel door anderen geëvenaard kunnen worden. Wij zullen u met het volste vertrouwen aan anderen aanbevelen. Nogmaals hartelijk dank voor de snelle en vakkundige service.
Met vriendelijke groeten,
Hanny en Rob Vlaar
Hilversum

Geachte heer Schneider,
Bedankt voor het slijpen van mijn messen. In eerste instantie was ik wat huiverig om mijn dierbare messen uit handen te geven. Het waren cadeaus van mijn overleden oma. Zelf had ik ze al in jaren geprobeerd scherp te houden met een aanzet mes. Daarvan zag je dan ook het resultaat. Dus toch maar de stouten schoenen aangetrokken en de messen ingeleverd bij de Huismuis in Haarlem. Gezien de Sinterklaas inkopen was het erg druk in de zaak, en liep het contact niet geheel zoals ik wilde. Maar u heeft contact met mij opgenomen om het een en ander te verifiëren. Dat was een hele opluchting. Ik mag dan wel geen chef kok zijn, maar ik wil wel dat mijn keukenmessen goed behandeld worden.
Twee dagen later kreeg ik al een telefoontje dat ze klaar lagen in Haarlem, Super. Bij thuis komst gelijk gekeken hoe het met de messen stond. Scherper kon gewoon niet. Beter dan Zwilling mijn 5stars heeft afgeleverd uit de doos. Ik ga zeker regelmatiger mijn messen laten slijpen. Tot over een jaar.
Met vriendelijke groet,
Mirko Kruijsheer,  Nieuw Vennep

Beste heer Schneider,
 
Vandaag met spanning uitgekeken naar het Leatherman-mes waar ik mijn specifieke eisen had gesteld wat betreft de kartel-inzet (met als belangrijkste eis het stukje plain edge dat ik bij het scharnierpunt wilde houden om fijn snijwerk mogelijk te houden). Bij het inleverpunt in Hoorn was men zeer vriendelijk, behulpzaam en ter zake kundig, “maar ja, het blijft toch je … “
 
Ik was dus enigszins gespannen en benieuwd naar hoe het uitgevallen was, maar ik moet zeggen dat ik zeer aangenaam verrast ben! U heeft prachtig gewerkt binnen mijn wensen en ik ben uitermate tevreden met het resultaat.
 
Als klap op de vuurpijl is naar mijn idee ook nog het gehele mes geslepen (zeer attent!), gereinigd en is e.e.a. nog geolied ook. Alleen al met het oliën en zorgvuldig schoonmaken ben je als ‘leek’ toch al een tijdje bezig – maar ik sta versteld van de kwaliteit van uw slijpwerk. Mijn Leatherman is vertroeteld, en dat dan ook nog voor een ontzettend vriendelijk prijsje…
 
Voor professionals is uw ambacht natuurlijk een must, maar zelfs (en zeker ook) voor particulieren is een onderhoudsbeurt bij uw slijperij absoluut de moeite waard! Ik kan (en zal!) uw slijperij van harte aanbevelen - u kunt in de toekomst in ieder geval mijn eigen slijpwerk vaker tegemoet zien.
 
Hartelijke groeten,
 
Maarten Hulskemper
 
PS: Tot mijn hilariteit heb ik mogen vaststellen dat het mes veel scherper is dan bij aankoop. Hulde voor uw vakmanschap!

Ingmar Schneider is zo ongeveer de enige die ik mijn messen laat slijpen. Door de jaren heen heb ik zijn vakmanschap steeds bewonderd. ( en geloof me, ik ben kritisch ).
Wat veel mensen niet weten, is dat er meer bij het slijpen van messen en scharen komt kijken dan je in eerste instantie denkt. Allereerst moet de slijper niet teveel materiaal wegnemen.( Ik heb resultaten gezien van "slijpers",waarbij het mes onherstelbaar beschadigd werd ).
Ten tweede moet de slijper ervoor zorgen dat er niet teveel hitte wordt opgebouwd tijdens het slijpen. De karakteristieken van het staal ( hardheid en standtijd ) worden, na het maken van het mes, in het staal 'bevroren' door het verhitten en plotseling afkoelen van het lemmet.
Door tijdens het slijpen het werkstuk te heet te laten worden, zullen deze staaleigenschappen verloren gaan en wordt het mes veel te snel weer bot.
Ingmar weet waar hij mee bezig is en is een vakman van de oude stempel.
Sinds kort maak ik mijn eigen messen. Het maken van een mes kost tussen de 20 en 30 uur.
Als je ergens 30 uur aan hebt gewerkt, moet je de persoon die de laatste bewerking uitvoert volledig kunnen vertrouwen.
Daarom is Ingmar degene die mijn messen voorziet van een perfecte gepolijste snijrand.
Dhr. J. Brouwer / Alkmaar

Een scherp mes is het gereedschap voor de hobby- en de professionele kok , want met een scherp mes is je snede altijd mooi en dat betekent dat je product langer vers en goed blijft! Als je een bot mes hebt zal je nooit een mooie snede kunnen maken en zal je het produkt kneuzen(doordat je te veel kracht geeft op je mes)
Daarom laat ik mijn messen regelmatig slijpen door Ingmar Schneider die het professioneel en met zorg doet. Zodat mijn messen altijd scherp en verzorgd blijven!
Ook voor mijn nieuwe messen ga ik naar Ingmar toe, die met vele top merken en het juiste advies voor ieder kok het beste mes heeft.
Kortom voor een scherp mes ga je naar de Firma Schneider.
Chef-kok Donnald Smit van Restaurant de Bios te Alkmaar.
www.debios.nl
 

 
Chefkok Aart Visser van Restaurant La Chatelaine in Egmond aan Zee: "Ik vind dat messen van goede kwaliteit moeten zijn,
goed verzorgd en goed geslepen moeten worden."
"Daarom ben ik al jarenlang naar volle tevredenheid vaste klant bij de firma Schneider.
Ik kies voor de kwaliteit van het slijpen, de snelle verzorgde service.
Naar mijn mening de beste slijpservice uit de regio."
Aart Visser, Restaurant La Châtelaine, Egmond aan Zee
www.lachatelaine.nl

 
Nadat ik jaren tevreden klant ben geweest bij voormalig kookwinkel Schneider in Alkmaar, verraste u mij met een onverwacht bezoek met de vraag of u mijn messen mocht slijpen. Het antwoord luidde zoals bij elke onverwachte aanbieder van slijpdiensten: "mijn messen gaan alleen naar Schneider in Alkmaar, die weten hoe je met materiaal om moet gaan" en ik dankte u voor uw bezoek.
Echter nadat u zich had voorgesteld ("ja maar, ik bén Ingmar Schneider"), heeft u onze keuken- én tafelmessen weer uitstekend geslepen, met speciale aandacht voor onze specifieke wensen. Ik ben nu een speciaal voor mij gemaakt "food-carving knife" rijker, en dit alles zonder bijkomende haal- en brengkosten en binnen zeer korte tijd tegen een acceptabel tarief.
Eventueel een "leen-messenset" was geen probleem.
Op zo'n manier worden je een hoop zorgen en moeite bespaard.
Hartelijk dank voor deze uitstekende service, uniek in Nederland!
Roel Verleun,
Restaurant `t Twiskerslot / Twisk

'Terwijl ik aan de toonbank van de fourniturenwinkel stond te twijfelen over welke kartelschaar ik zou kopen, begon me iets te dagen....: 'Had mijn moeder er niet nog een...?' en ik herinnerde me weer de enorme scharen waar ik mee probeerde te knutselen als kind. Ze waren nog van mijn opa geweest die kleermaker was.
Ja, mijn moeder had nog een kartelschaar, deed er niks mee, en ik kon 'm zo krijgen.
Alleen...hij was een beetje bot.

Ik ben nog nooit in Lutjewinkel geweest, en weet eerlijk gezegd niet eens precies waar het ligt. Maar bij mijn zoektocht naar een slijperij op internet, leek Instrumentslijperij Schneider in Lutjewinkel eigenlijk de enige die het klusje kon klaren. Daarbij maakte de uitgebreide en heldere site op mij een hele degelijke indruk. En wat een uitkomst dat ik mijn schaar er gewoon naartoe op kon sturen! Dat werkt als een trein: ik heb de schaar maandag gepost, dinsdag kreeg ik de bevestiging en donderdag de schaar weer in huis. Bij elkaar duurde het dus maar 4 dagen, en inmiddels knip ik weer vrolijk met mijn eigen familiestuk. Voor het geld (2 x porto a 7,95- en slijpkosten) had ik alleen maar een derderangsschaar kunnen kopen.'

Rosalie Monod